Amazon a creat brățara inteligentă care îți „știe” starea de spirit
Amazon a intrat pe piața dispozitivelor fitness portabile. A lansat brățara inteligentă Halo, concurând cu produse oferite de companii precum Samsung, Apple și Fitbit.
Halo este o brățară care nu dispune de display, însă are o gamă largă de senzori care înregistrează activitatea, somnul, procentul de grăsime corporală, temperatura, pulsul sau chiar starea de spirit a utilizatorilor. Este rezistentă la apă și are o autonomie a bateriei de până la 7 zile.
Estimarea pentru procentul de grăsime și greutate se face folosind camera smartphone-ului la care este conectat dispozitivul. Deși totul sună deja prea invaziv în ceea ce privește datele personale, compania promite că aceste informații rămân pe telefon și nu sunt încărcate în cloud decât pentru foarte puțin timp, criptate, pentru a fi procesate.
Pentru a analiza starea de spirit a utilizatorului, Halo ascultă vocea acestuia prin intermediul unui microfon, pentru a detecta schimbările de ton. Amazon susține că brățara nu analizează ceea ce spune utilizatorul, ci doar tonul vocii.
Configurarea acestei funcții poate fi realizată prin intermediul aplicației puse la dispoziție pentru utilizarea brățării și poate fi, de asemenea, dezactivată tot prin intermediul aplicației.
Accesul la aplicația Halo va fi pe bază de abonament la un preț de 4 dolari pe lună, iar dispozitivul va fi disponibil pe piață la un preț începând de la 100 de dolari, potrivit Reuters.
Cu cine concurează, de fapt, Amazon?
Industria dispozitivelor portabile este dominată de Apple, care are o cotă de piață de 29,3%, însă pe piață activează toți marii producători de smartphone-uri. Google, deținută de Alphabet, face pași mari în piața de fitness. Google a cumpărat Fitbit pentru 2,1 miliarde dolari, o tranzacție care este în prezent supusă analizei de reglementare. Piața este, de asemenea, aglomerată de oferte disponibile la un preț mai redus, din partea Huawei și Xiaomi din China sau Samsung din Coreea de Sud.
În prezent, cel mai bine stau: Apple, Google (prin Fitbit), Samsung și Huawei. Cel puțin în Europa.